Με τη ζήτηση των ηλεκτρικών μοντέλων να αυξάνεται συνεχώς, μια απορία που έχουν οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές είναι, πόση είναι η πραγματική αυτονομία μετά από μία φόρτιση;
Όπως και στις περιπτώσεις των θερμικών κινητήρων, έτσι και στα ηλεκτρικά, ο υποψήφιος αγοραστής έχει την απορία του «πόσο καίει» πραγματικά το μοντέλο του, με την ειδοποιό διαφορά ότι όταν στα ηλεκτρικά ανάψει το… «λαμπάκι» ο οδηγός πρέπει να βρει την πλησιέστερη πρίζα και να περιμένει αρκετή ώρα
Το βρετανικό περιοδικό What Car? δοκίμασε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης για να δει ποιο είναι τελικά αυτό που η πραγματική του αυτονομία είναι πιο κοντά στην εργοστασιακή και διαπίστωσε μεγάλες αποκλίσεις. Βέβαια αυτό που επισήμαναν και οι δοκιμαστές, είναι πως για το θέμα της αυτονομίας παίζει σημαντικό ρόλο η διαμόρφωση του οχήματος, η ηλικία, η κατάσταση της μπαταρίας και σαφέστατα το στυλ οδήγησης (πόσο επιθετικό ή χαλαρό είναι) του εκάστοτε οδηγού.
Αυτό που εντυπωσίασε αρνητικά τους δοκιμαστές είναι η μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία του Tesla Model 3, το οποίο έχει πολύ μικρότερη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες από αυτή που δηλώνει το εργοστάσιο του Elon Musk. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει πως η αυτονομία του μοντέλου αγγίζει τα 408 χλμ., ενώ στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 290 χλμ. Εξίσου μεγάλη η διαφορά ήταν και στην περίπτωση του ακριβότερου Model 3 Performance, όπου σε πραγματικές συνθήκες κάλυψε 382 χλμ. (496 χλμ. η εργοστασιακή αυτονομία)
Φυσικά δεν είναι μόνο τα μοντέλα της Tesla που παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία τους. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι αυτό του VW e-Golf το οποίο θεωρητικά με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει 300 χλμ., όμως σε πραγματικές συνθήκες οδήγησηςθα καλύψει 190 χλμ. Στον πίνακα παρακάτω σας παραθέτουμε 10 αυτονομίες με την μικρότερη απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής, όπου στην κορυφή βρίσκεται το Hyundai Kona Electric, το οποίο εμφανίζει απόκλιση μόλις 43 χλμ., (εργοστασιακή αυτονομία 459 χλμ., πραγματική 416 χλμ.)
Το βρετανικό περιοδικό What Car? δοκίμασε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης για να δει ποιο είναι τελικά αυτό που η πραγματική του αυτονομία είναι πιο κοντά στην εργοστασιακή και διαπίστωσε μεγάλες αποκλίσεις. Βέβαια αυτό που επισήμαναν και οι δοκιμαστές, είναι πως για το θέμα της αυτονομίας παίζει σημαντικό ρόλο η διαμόρφωση του οχήματος, η ηλικία, η κατάσταση της μπαταρίας και σαφέστατα το στυλ οδήγησης (πόσο επιθετικό ή χαλαρό είναι) του εκάστοτε οδηγού.
Αυτό που εντυπωσίασε αρνητικά τους δοκιμαστές είναι η μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία του Tesla Model 3, το οποίο έχει πολύ μικρότερη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες από αυτή που δηλώνει το εργοστάσιο του Elon Musk. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει πως η αυτονομία του μοντέλου αγγίζει τα 408 χλμ., ενώ στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 290 χλμ. Εξίσου μεγάλη η διαφορά ήταν και στην περίπτωση του ακριβότερου Model 3 Performance, όπου σε πραγματικές συνθήκες κάλυψε 382 χλμ. (496 χλμ. η εργοστασιακή αυτονομία)
Φυσικά δεν είναι μόνο τα μοντέλα της Tesla που παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία τους. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι αυτό του VW e-Golf το οποίο θεωρητικά με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει 300 χλμ., όμως σε πραγματικές συνθήκες οδήγησηςθα καλύψει 190 χλμ. Στον πίνακα παρακάτω σας παραθέτουμε 10 αυτονομίες με την μικρότερη απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής, όπου στην κορυφή βρίσκεται το Hyundai Kona Electric, το οποίο εμφανίζει απόκλιση μόλις 43 χλμ., (εργοστασιακή αυτονομία 459 χλμ., πραγματική 416 χλμ.)
Μοντέλο | Εργοστασιακή αυτονομία | Πραγματική αυτονομία |
Hyundai Kona Electric | 459 χλμ. | 416 χλμ. |
Jaguar i-Pace | 477 χλμ. | 405 χλμ. |
Kia e-Niro | 451 χλμ. | 405 χλμ. |
Tesla Model 3 Performance | 496 χλμ. | 382 χλμ. |
Tesla Model X 100D | 523 χλμ. | 373 χλμ. |
Tesla Model S 75D | 414 χλμ. | 326 χλμ. |
Audi e-Tron | 355 χλμ. | 313 χλμ. |
Tesla Model 3 | 408 χλμ. | 291 χλμ. |
BMW i3 | 310 χλμ. | 265 χλμ. |
Renault Zoe | 298 χλμ. | 233 χλμ. |
BMW i3 120Ah | 310 χλμ. (WLTP) | 265 χλμ. |
Hyundai Kona Electric 39 kWh | 289 (WLTP) | 254 χλμ. |
Renault Zoe R110 | 300 χλμ (WLTP) | 235 χλμ. |
Nissan Leaf | 270 χλμ. (WLTP) | 206 χλμ. |
BMW i3 94Ah | 312 χλμ. | 195 χλμ. |
Volkswagen e-Golf | 230 χλμ. (WLTP) | 190 χλμ. |
Hyundai Ioniq Electric | 280 χλμ. | 190 χλμ. |
Volkswagen e-Up | 135 χλμ. | 106 χλμ. |
Smart Fortwo EQ | 113 χλμ. | 95 χλμ. |
Smart Forfour EQ | 109 χλμ. | 91 χλμ. |