Ένα φαινόμενο που έχει αποκτήσει τεράστιες διαστάσεις στη χώρα μας, είναι οι ηλεκτρονικές απάτες. Οι νέες τεχνολογίες και οι απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει πλέον το διαδίκτυο, εκτός από τα θετικά στοιχεία, δίνουν παράλληλα την ευκαιρία σε απατεώνες να ανακαλύπτουν όλο και περισσότερους τρόπους για την εξαπάτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
Χρησιμοποιούν ειδικές τεχνικές εξαπάτησης, ενώ εκμεταλλεύονται κατάλληλα την πληθώρα πληροφοριών που υπάρχουν διαθέσιμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να πραγματοποιούν στοχευμένες επιθέσεις αλίευσης προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες του διαδικτύου.
Οι σύγχρονες μορφές απάτης, που πρέπει να γνωρίζουν και να αποφεύγουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, εμφανίζονται με τις ακόλουθες μορφές:
Ψευδείς και παραπλανητικοί διαγωνισμοί μέσω διαδικτύου
Οι πολίτες προτρέπονται μέσω γνωστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης να συμμετάσχουν σε ψευδή και παραπλανητικό διαγωνισμό, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο στο διαδίκτυο, προερχόμενο δήθεν από αεροπορική εταιρεία, χρησιμοποιώντας λογότυπα αυτής, με υποτιθέμενο δώρο αεροπορικά εισιτήρια.
Ειδικότερα, αφού απαντηθούν ορισμένα ερωτήματα και πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, προτρέπουν στην αποστολή του και σε άλλους χρήστες γνωστού μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Αποσκοπούν έτσι στην υφαρπαγή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, ενώ παράλληλα ανακατευθύνουν τη σύνδεση σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, οδηγώντας τους χρήστες σε ιστοσελίδα που τους καλεί να καταχωρήσουν τον αριθμό της τηλεφωνικής τους σύνδεσης, με απώτερο σκοπό την αυξημένη χρέωση της τηλεφωνικής σύνδεσης.
Ψευδείς και παραπλανητικές προσφορές
Ο ανυποψίαστος διαδικτυακός χρήστης που συμμετέχει στις υποτιθέμενες προσφορές, αφού προωθηθεί σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου πραγματοποιείται η προσφορά, καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις με αντάλλαγμα την απόκτηση μιας δωροεπιταγής γνωστής αλυσίδας καταστημάτων πώλησης προϊόντων και τροφίμων που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει το διαγωνισμό και στη συνέχεια να κοινοποιήσει τη συγκεκριμένη προσφορά σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Αμέσως μετά, ο συμμετέχων, για να αποκτήσει την υποτιθέμενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί καταχωρώντας σε ειδική φόρμα το κινητό του τηλέφωνο, το οποίο όμως καταχωρεί εν αγνοία του σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης. Τελικό αποτέλεσμα είναι η υπέρογκη χρέωση του καταχωρηθέντος τηλεφωνικού αριθμού. Επισημαίνεται ότι τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα, χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθότι χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιρειών και παρουσιάζονται ως εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίηση τους μέσω δημοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.
Τηλεφωνικές απάτες
Oι δράστες προσποιούμενοι τους μηχανικούς πληροφορικής του Κέντρου Υποστήριξης εταιρείας λογισμικού, αναφέρουν στους πολίτες ότι προτίθενται να βοηθήσουν στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων του υπολογιστή τους, που διέγνωσαν απομακρυσμένα ή να πραγματοποιήσουν έλεγχο γνησιότητας των εγκαταστημένων προγραμμάτων σ’ αυτόν ώστε να συνεχιστεί η χρήση τους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από τους πολίτες να εγκαταστήσουν πρόγραμμα απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή τους, αποκτώντας έτσι πρόσβαση στον υπολογιστή του ανυποψίαστου θύματος και κατ’ επέκταση στα προσωπικά του δεδομένα που είναι αποθηκευμένα σ’ αυτόν.
Υποκλοπή στοιχείων καρτών πληρωμής
Η εκτεταμένη χρήση καρτών πληρωμής για ηλεκτρονικές συναλλαγές, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους χρήστες τους, αφού ελλοχεύουν αρκετοί κίνδυνοι που μπορεί να οδηγήσουν στην υποκλοπή των στοιχείων αυτών. Η μη αυτοπρόσωπη παρουσία του αγοραστή και η άγνωστη ταυτότητα του πωλητή (ή … υποψήφιου απατεώνα) έχουν συμβάλει στην αύξηση των περιπτώσεων απάτης, με την χρήση καρτών πληρωμής στο Διαδίκτυο.
Οι πιο διαδεδομένοι μέθοδοι αλίευσης καρτών πληρωμής, είναι οι ακόλουθοι:
Πλασματική ιστοσελίδα πώλησης προϊόντων - υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο, ο απατεώνας καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία και αριθμούς καρτών πληρωμής χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστημα και κάνουν τις αγορές τους.
Οι δράστες καταφέρνουν να αποκτούν φυσική πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών καρτών πολιτών, σημειώνοντας αυτά και εν συνεχεία τα χρησιμοποιούν σε διαδικτυακές αγορές, καθώς για τις αγορές αυτές δεν είναι απαραίτητη η φυσική κατοχή της κάρτας πληρωμής, παρά μόνο τα στοιχεία αυτής.
Εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού παρακολούθησης και καταγραφής δραστηριότητας του χρήστη, κατά τη πλοήγησή του στο διαδίκτυο. Κατά τη πραγματοποίηση διαδικτυακών αγορών, το εν λόγω κακόβουλο πρόγραμμα καταγράφει και υποκλέπτει τα στοιχεία που εισάγονται στις φόρμες πληρωμής.
Υποκλοπή στοιχείων λογαριασμού ηλεκτρονικής τραπεζικής ή ηλεκτρονικών πορτοφολιών
Ο συνήθης τρόπος για την υποκλοπή στοιχείων λογαριασμών ηλεκτρονικής τραπεζικής ή ηλεκτρονικών πορτοφολιών που τηρούν οι πολίτες, είναι η αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προερχόμενο από φαινομενικά τραπεζικό ίδρυμα της χώρας, τα οποία προτρέπουν τον ανυποψίαστο χρήστη του διαδικτύου να μεταβεί σε σύνδεσμο που προσομοιώνει την ιστοσελίδα της υπηρεσίας ηλεκτρονικής τραπεζικής του εκάστοτε τραπεζικού ιδρύματος. Με αυτό τον τρόπο, οι δράστες καταφέρνουν να αποκτήσουν τα στοιχεία πρόσβασης στον τραπεζικό λογαριασμό και ή το ηλεκτρονικό πορτοφόλι των πολιτών και να πραγματοποιούν στη συνέχεια παράνομα μεταφορές χρηματικών ποσών σε άλλους τραπεζικούς λογαριασμούς ή διαδικτυακές αγορές προϊόντων - υπηρεσιών.
Σε μερικές περιπτώσεις έχει αναφερθεί η τηλεφωνική προσέγγιση των θυμάτων από δράστες, οι οποίοι προσποιούνται εργαζόμενους σε τραπεζικό ίδρυμα, που χρησιμοποιώντας διάφορες προφάσεις προσπαθούν να αποσπάσουν στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών.
Απατηλές αγγελίες εύρεσης εργασίας
Πρόκειται για απατηλές διαδικτυακές αγγελίες που αναρτώνται σε ιστοσελίδες εύρεσης εργασίας ή αποστέλλονται μέσω αυτόκλητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο θύμα. Οι αγγελίες αυτές περιγράφουν ιδιαίτερα ελκυστικές θέσεις εργασίας, με μεγάλες οικονομικές απολαβές. με απομακρυσμένη εργασία, συνήθως προσποιούμενες εταιρείες στο εξωτερικό. Μάλιστα, οι δράστες δεν διστάζουν να δημιουργήσουν ιστοσελίδα της εταιρείας - εργοδότη, στην οποία αναρτούν πληροφορίες για την απατηλή αγγελία, προκειμένου να γίνουν ακόμη πιο πειστικοί. Από τους ανυποψίαστους υποψήφιους εργαζόμενους, ζητείται η γνωστοποίηση και η αποστολή προσωπικών τους στοιχείων, όπως ταυτότητα, στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού για την καταβολή του μισθού κ.α. Οι απατεώνες προσφέρουν στα υποψήφια θύματά τους φαινομενικά νόμιμες θέσεις εργασίας, με σκοπό να τους εξαπατήσουν και να τους χρησιμοποιήσουν ως ενδιάμεσους για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, προκειμένου να συγκαλύψουν τα ίχνη τους. Οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούνται ως ενδιάμεσοι ονομάζονται μεταφορείς παράνομου χρήματος και μεταφέρουν παράνομα αποκτηθέντα χρήματα σε λογαριασμούς τρίτων, συνήθως σε άλλες χώρες, κρατώντας ένα ποσοστό ως προμήθεια.
Οι δράστες στρατολογούν τα θύματά τους χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους. Προκειμένου να είναι πιο αληθοφανής η απάτη, μπορούν μέχρι και να αντιγράψουν αυθεντικές ιστοσελίδες εταιρειών και να χρησιμοποιήσουν παραπλήσιες διευθύνσεις με διαδικτυακές αγγελίες, διαφημίσεις φαινομενικά νόμιμων θέσεων εργασίας (π.χ. «υπάλληλοι μεταφοράς χρημάτων»).
Απατηλές αγγελίες πώλησης προϊόντων
Πρόκειται για απατηλές αγγελίες που αναρτώνται σε ιστοσελίδες αγγελιών με μεγάλη επισκεψιμότητα, στις οποίες οι ενδιαφερόμενοι αφού εντοπίσουν κάποιο προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν, όπως για παράδειγμα κάποιο αυτοκίνητο, τρακτέρ, μηχανή κ.λ.π, έρχονται σε σχετική επικοινωνία- συμφωνία με τον κάτοχο-δράστη (με email ή τηλεφωνικά), καταβάλλοντας ορισμένο ποσό ως προκαταβολή συνήθως μέσω εταιρειών πληρωμών. Μόλις ο δράστης παραλάβει τα χρήματα προφασίζεται διάφορες δικαιολογίες για την αποστολή του προϊόντος, αφενός μεν για να εισπράξει επιπλέον χρήματα και αφετέρου δε για να μη παραδώσει ποτέ το προϊόν. Για παράδειγμα, οι δράστες σε μία πώληση αυτοκινήτου, για να προσδώσουν αληθοφάνεια στα λεγόμενά τους παρουσιάζουν πλαστά έγγραφα κυκλοφορίας και παραστατικά επώνυμων εταιρειών μεταφοράς, οι οποίες εγγυώνται την ασφαλή μεταφορά του. Επίσης, τα στοιχεία επικοινωνίας που χρησιμοποιούν, τηλέφωνα, e-mail, ανήκουν σε τρίτα πρόσωπα ή αντιστοιχούν σε παρόχους του εξωτερικού, που παρέχουν τη δυνατότητα διατήρησης της ανωνυμίας του χρήστη. Τέλος, όταν πλέον το θύμα καταλάβει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ο δράστης προβαίνει σε διαγραφή της επίμαχης αγγελίας.
Συμβουλές για πολίτες
Τι θα πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής όσον αφορά τις αγορές μέσω διαδικτύου:
Όταν συγκρίνει προϊόντα από διάφορες ιστοσελίδες, μπορεί να βρει σε κάποιες εξ αυτών τα ίδια προϊόντα φθηνότερα σε σχέση με άλλες ιστοσελίδες. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να ψάξει μήπως οι ιστοσελίδες αυτές είναι φαντάσματα (π.χ. μία αναζήτηση στο google με την επωνυμία της ιστοσελίδας με τα πολύ φθηνά προϊόντα). Να προσέχει ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.
Ποτέ να μην πληρώνει προκαταβολικά σε πωλητή, τον οποίο δεν γνωρίζει, ακόμη και εάν αυτός αποκαλύπτει τα προσωπικά του στοιχεία ή τον αριθμό του τραπεζικού του λογαριασμού,
Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όσον αφορά στις συναλλαγές μέσω εταιρειών μεταφοράς χρημάτων και διεθνών πληρωμών.
Συστήνεται να χρησιμοποιεί προπληρωμένες κάρτες (prepaidcards) ή αντικαταβολή πληρωμή κατά την παραλαβή του προϊόντος. Ειδικότερα, με τη χρήση των προπληρωμένων καρτών στις διαδικτυακές αγορές του, είναι διαθέσιμο αποκλειστικά και μόνο το ποσό που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί άμεσα. Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα προσθήκης χρημάτων μόνο όταν υπάρξει ανάγκη, προκειμένου να διεκπεραιώνονται με ασφάλεια οι διαδικτυακές συναλλαγές.
Σε περιπτώσεις συναλλαγών μέσω διαδικτύου και για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησής του, κατά την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών ή οποιοδήποτε είδους ηλεκτρονικών κρατήσεων για ταξίδια και εκδρομές, θα πρέπει να ελέγχει αν η ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί είναι έγκυρη και να επιλέγει για τις συναλλαγές και αγορές του, μόνο από γνωστές και ασφαλείς ιστοσελίδες. Δεν θα πρέπει να προχωρά σε αγορά ή πώληση αγαθών, εάν δεν έχει πιστοποιήσει την ταυτότητα και αξιοπιστία του πωλητή-αγοραστή,
Να μην υπάρχει εμπιστοσύνη στις πληροφορίες και υποσχέσεις παράξενων και αμφίβολων ιστοσελίδων.
Διαγραφή “ύποπτων” e-mail που ζητάνε προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού, πιστωτικής κάρτας κ.α. εάν πριν δεν έχει πιστοποιήσει τα στοιχεία του προσώπου που ζητά τις εν λόγω πληροφορίες.
Αν θέλει να προχωρήσει σε πληρωμή μέσω ιστότοπου online πληρωμών, θα πρέπει να γίνεται πληκτρολόγηση από τον ίδιο στο πρόγραμμα πλοήγησης (browser) της διεύθυνσης του ιστότοπου όπου θέλει να πλοηγηθεί. Κάνοντας κλικ σε κάποιο link, που συμπεριλαμβάνεται σε ένα αγνώστου αξιοπιστίας email το οποίο παρέχεται για το σκοπό αυτόν μπορεί να οδηγήσει σε άλλο ιστότοπο από αυτόν που επιθυμεί (π.χ. πληρωμή μέσω Paypal),
Να προσέχει εάν κατά την αγορά επώνυμων προϊόντων αυτά είναι όντως αυθεντικά.
Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις συναλλαγές με πρόσωπα, τα οποία παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας εκτός Ελλάδας.
Συμβουλές για επιχειρήσεις
Τι θα πρέπει να προσέχει ο επαγγελματίας όσον αφορά τις συναλλαγές - χρήση του διαδικτύου;
Όταν του ζητείται η καταβολή χρημάτων σε διαφορετικό τραπεζικό λογαριασμό από αυτό που χρησιμοποιεί συνήθως, να προβαίνει σε επαλήθευση του αιτήματος, μέσω τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας με τον προμηθευτή,
Να αλλάζει τακτικά τους κωδικούς πρόσβασης στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και να χρησιμοποιεί τεχνικές αυθεντικοποίησης δύο βημάτων για την είσοδό του στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
Να χρησιμοποιεί προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό, τόσο στον υπολογιστή του, όσο και στις φορητές συσκευές ( smartphones , tablets ), τα οποία να ενημερώνει τακτικά.
Να εγκαθιστά τις διαθέσιμες αναβαθμίσεις και ενημερώσεις - διορθώσεις ασφαλείας του λειτουργικού τους συστήματος και των προγραμμάτων και εφαρμογών που χρησιμοποιούν.
Να μην ανοίγει συνδέσμους (links) που εμπεριέχονται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα κειμένου (sms) από αγνώστους, καθώς οι σύνδεσμοι αυτοί ενδέχεται να παραπέμπουν σε κακόβουλες ιστοσελίδες ή/και να προκαλούν την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού.
Να αποφεύγει την εγκατάσταση προγραμμάτων και εφαρμογών από μη ασφαλείς πηγές.
Να αποφεύγει τη σύνδεση σε μη ασφαλή ελεύθερα δίκτυα WiFi, μέσω των οποίων μπορεί να γίνει υποκλοπή των δεδομένων επικοινωνίας του.
-Να χρησιμοποιεί ασφαλή και κρυπτογραφημένα κανάλια επικοινωνίας και
- Να μην απαντά σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου του ζητείται η αποκάλυψη των στοιχείων πρόσβασης ( username–password) σε ηλεκτρονικούς τους λογαριασμούς (μέθοδος «phishing»).
Στις περιπτώσεις απατών με SMS
Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα.
Να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονομικά δεδομένα.
Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και
Η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο - εξερχόμενο μήνυμα).
Για τους χρήστες συσκευών smartphone
Οι χρήστες συσκευών κινητής τηλεφωνίας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας για την αποφυγή προσβολής από κακόβουλο λογισμικό.
Συγκεκριμένα:
-Να μην ανοίγουν συνδέσμους (links) που λαμβάνουν από αυτόκλητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα κειμένου (sms). Οι σύνδεσμοι ενδέχεται να παραπέμπουν σε κακόβουλες ιστοσελίδες και ή να προκαλούν την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού.
- Συστήνεται να εγκαθίστανται εφαρμογές που διατίθενται από επίσημα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως Google’s ή Apple’sPlayStore,
- Να χρησιμοποιούνται γνήσια λογισμικά προγράμματα και να ενημερώνονται τακτικά (updates), ενώ θα πρέπει να υπάρχει πάντα ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας (antivirus) της συσκευής σας και
- Να ελέγχουν και να έχουν πάντοτε ενημερωμένη την έκδοση του λειτουργικού τους συστήματος.
Οι δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
«Ασπίδα» των πολιτών έναντι της εγκληματικότητας μέσω διαδικτύου, αποτελεί η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, που έχει να επιδείξει μια μεγάλη σειρά επιτυχιών. Με επικεφαλής τον αστυνομικό διευθυντή Γιώργο Παπαπροδρόμου και τον αστυνομικό υποδιευθυντή Βασίλη Παπακώστα, οι περίπου 110 άνδρες και γυναίκες, που στελεχώνουν την Υπηρεσία - μεταξύ των οποίων αστυνομικοί γενικών καθηκόντων αλλά και επιστημονικό προσωπικό ειδικών καθηκόντων, με γνωστικό αντικείμενο την πληροφορική και τη νομική - η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καταπολεμά αποτελεσματικά το σύγχρονο φαινόμενο των διαδικτυακών απατών.
Η Υπηρεσία συμμετέχει, μεταξύ άλλων, στις ακόλουθες δράσεις για την καταπολέμηση των εξής απατών:
Με κάρτες πληρωμής στον κλάδο των αερομεταφορών
Η Ελλάδα συμμετέχει σε ευρείας κλίμακας κοινές αστυνομικές επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση των απατών μέσω διαδικτύου, στον τομέα των αερομεταφορών, η οποία αποτελεί μέρος της διεθνούς κλίμακας κοινής αστυνομικής επιχείρησης με κωδικό όνομα «CICONIA ALBA». Κατά τη διάρκεια των ημερών κοινής δράσης, αστυνομικές αρχές, αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία και τραπεζικά ιδρύματα από χώρες ανά τον κόσμο, με την υποστήριξη της Europol, της Interpol και της Ameripol, συνεργάζονται για τη καταπολέμηση των απατών που διαπράττονται με κάρτες πληρωμής μέσω διαδικτύου στον τομέα των αερομεταφορών. Φέτος για πρώτη φορά η χώρα μας συμμετείχε με όλους τους αερολιμένες της ελληνικής επικράτειας.
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η χώρα μας συμμετείχε σε επιχειρησιακό επίπεδο στην πρώτη ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση στην Ευρώπη για την καταπολέμηση των απατών ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες διαπράττονται μέσω διαδικτύου, χωρίς τη φυσική παρουσία κάρτας πληρωμής.
Μεταφοράς παράνομου χρήματος
Συμμετοχή σε επιχειρησιακό επίπεδο σε αστυνομική επιχείρηση στην Ευρώπη για την καταπολέμηση της μεταφοράς παράνομου χρήματος. Οι εγκληματίες προσφέρουν στα υποψήφια θύματά τους φαινομενικά νόμιμες θέσεις εργασίας, με σκοπό να τους εξαπατήσουν και να τους χρησιμοποιήσουν ως ενδιάμεσους για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, προκειμένου να συγκαλύψουν τα ίχνη τους.
Πρόληψης και ενημέρωσης για κακόβουλο λογισμικό που προσβάλει φορητές συσκευές (mobilemalware).
Παράλληλα, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο πλαίσιο των ειδικότερων καινοτόμων δράσεων που αναπτύσσει για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, διοργανώνει ημερίδες - διαλέξεις για την ενημέρωση του κοινού.
Επικοινωνία με τη ΔΔΗΕ
Η Υπηρεσία έχει αναπτύξει το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο «CYBERALERT», με το οποίο οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, για να ζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση κινδύνου ή απειλής, να πραγματοποιήσουν καταγγελία ή να ζητήσουν συμβουλές – καθοδήγηση για θέματα ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Η επικοινωνία με το CYBERALERT πραγματοποιείται είτε τηλεφωνικά στον τηλεφωνικό αριθμό 11188, είτε μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr είτε μέσω των εφαρμογών CyberKid και FeelSafe
thebest